Van waakvlammetje tot laaiend vuur... - Reisverslag uit Aalst, België van Guy Jaenen - WaarBenJij.nu Van waakvlammetje tot laaiend vuur... - Reisverslag uit Aalst, België van Guy Jaenen - WaarBenJij.nu

Van waakvlammetje tot laaiend vuur...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Guy

07 April 2007 | België, Aalst

Dankbaar en dankend naar Compostela (J-59)
Dat waakvlammetje voor Compostela, in 1984 aangestoken, is in de loop van de voorbije maanden langzaam maar zeker meer en meer warmte gaan uitstralen...
In haar laatste levensweken heeft ons moe mij heel bewust en zeer duidelijk 2 belangrijke levensvragen gesteld.
Beide vragen heb ik onmiddellijk en zeer spontaan beantwoord.
Het antwoord op één vraag is inmiddels heel bevredigend en bevestigend ingevuld.
Voor het antwoord op de 2de vraag ligt dat anders.
Dus blijf ik twijfelend verder zoeken...
De beslissing om dankbaar, dankend en zoekend de tocht naar Compostela te ondernemen is het gevolg van heel wat gebeurtenissen en contacten die mij motiveren en stimuleren...
In een losse babbel, vorig jaar juli, over het pelgrimeren, vernam ik van Patrick, dat een jonge kleuterleidster van de Aalsterse St Annaparochie, vanuit haar woonplaats op stap was naar Compostela...
Bij een van onze kaartavonden kwam dit onderwerp ter sprake.
Van mijn kaartmaat Nicole vernam ik dat kleuterleidster Nele uit Aalst, de dochter is van een van haar cosijns. Via
Nicole kreeg ik regelmatig een uitprint van het dagboek van Nele, van internet afgeplukt.
Zelf bezocht ik dan de site "Nele.waarbenjij.nu" en kon ik zo, haar 4 maanden durende tocht stap voor stap opvolgen.
Voor mij een hele revelatie... Het enthousiasme dat Nele uitstraalde zette mij aan om het zelf ondernemen van die tocht te overwegen.
Dat groeiende waakvlammetje van toen was nu al een grote vlam geworden...
Toen ik vorig jaar voor de herfstvakantie bij onze kinderen in Frankrijk verbleef werd Compostela één van onze gespreksonderwerpen...
Voor nieuwjaar dit jaar kreeg ik als geschenk van Lieve en Jan het boek "Sacrés Chemins de Saint-Jacques de Compostelle"...
Dat vlammetje werd voor mij in één ruk een laaiend vuur. Mijn beslissing liet niet op zich wachten: " Ik ga dit jaar naar Compostela, dankbaar en dankend ".
Misschien weet ik dan op het einde van mijn pelgrimstocht, of mijn antwoord op de 2de vraag van ons moe al dan niet een bevestiging krijgt.
Enkel " HIJ " die ons gewild heeft weet het!

Moge het "LICHT" van Pasen het levensvuur van elkeen brandend houden.

ZALIG PASEN en tot een volgend bericht.

  • 08 April 2007 - 16:44

    Carlo Lamote:

    Dag Guy,
    Ik heb je reeds lang niet meer gemaild omdat mijn oude PC vol virussen zat. Nu werk ik met een nieuwe goedbeveiligde laptop.
    Wij, Ghislaine en ik, bewonderen je moed om dergelijke lange voetreis te ondernemen. Ik zou het niet meer kunnen, hoogstens een goed kwartier wandelen en ik ben al doodmoe...
    Anders alles weer goed met mij en ons.
    Wij hebben heel gezellig samen Pasen gevierd en met Lieve , Jan en de drie grote kinderen naar de paasmis geweest deze morgen
    Hartelijke groeten
    Carlo Ghislaine

    PS. ik heb je bricht uitgeprint zodat iedereen hier het een rustig kan doornemen.

  • 09 April 2007 - 19:24

    Gudi:


    Ook voor u Guy " Een Zalige Pasen "
    Moge uw droom zich verwezelijken...en moge je ons gesterkt en gezond terugkeren, datis mijn wens

  • 13 April 2007 - 15:07

    Florette:

    Beste Guy
    Dank voor zo'n begeesterendePaaswensen!
    'Bijzonder' is een woord dat wordt gebruikt om iets unieks" jouw pelgrimstocht" te beschrijven.
    Moge elke weg die je inslaat gemakkelijk begaanbaar zijn!
    Ik wens en hoop dat je altijd het pad mag kiezen dat je leidt naar " het Grootste Geluk".
    Van harte een Zalige Paastijd.

  • 16 April 2007 - 21:56

    PiJi:

    Hey, Guy,
    Eindelijk je site gevonden, nu we gisteren elkaar gezien hebben.
    Blijkbaar communicatieprobleem tussen onze providers.
    "Que les lions te bouffent! Guy! " (Maar pas goed op: Tartarin de Tarascon waart daar nog steeds rond in Zuid-Frankrijk!)
    Peace!

  • 21 April 2007 - 13:53

    Zr Stella:

    Guy, eindelijk heb ik het gevonden !
    Ik snapte niet wat dat klein kadertje betekende. Dus heb je mijn reactie niet gelezen ! is die dan eenvoudig gewist?
    Ik veronderstel dat mijn paaswens ( nu :vijgen of eieren NA pasen!) je bereikte via mijn gewone mail?
    Dit kan dan een experiment zijn voor volgende berichtjes.
    groetjes




  • 09 Mei 2007 - 19:18

    PiJi:

    Dag Guy,
    Vlotten de voorbereidingen?
    Nog eens dank voor Lars.
    CU! HU!

  • 13 Mei 2007 - 10:37

    Julia Jaenen:

    Dag Guy
    Met vast geloof en diepe dankbaarheid gaat gij op weg naar Compostella. Het wordt een wondere pelgrimstocht.
    De ganse familie in Zonhoven wenst u een moedig volgehouden stappen, dag na dag en een behouden thuiskomst met grote vreugde in het hart.

  • 29 Mei 2007 - 13:34

    Zr.Stella:

    dank om mede laatste voorbereiding te laten meeleven!Ik vertrek dus donderdag in gedachten en gebed mee ! Sacramentsdag is voor mij steeds een speciale gedenkdag : 64 j. geleden verliet ik dag het ouderlijk huis en begeleidden mijn ouders(z.g.) me naar hier!...
    Uit je bericht maak ik op dat Mieke en/of Marc je de eerste dagreis(1200km.) meereizen?

    Begenadigde tocht en tot het eerste reisberichtje!
    Zr.Stella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Aalst

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2007

DANKBAAR TERUG EN KOM OP TEGEN KANKER

04 Augustus 2007

TERUG THUIS - SLUITING DAGBOEK

28 Juli 2007

DE HANDDOEK

28 Juli 2007

DE TERUGREIS

24 Juli 2007

EL CAMINO (16)
Guy

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 23131

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: